Facebook Twitter Gplus Flickr Pinterest YouTube E-mail RSS

Η πληροφορική στα σχολεία είναι σαν την πάλαι ποτέ σεξουαλική αγωγή

Όσοι πήγαν σχολείο την δεκαετία του ογδόντα θα θυμούνται ( με νοσταλγία ) τον μύθο που κυκλοφορούσε. «Ρε σεις σε λίγα χρόνια θα κάνουμε μάθημα «σεξουαλικής αγωγής». Δεκάδες χιλιάδες ήταν τα κωμικά σκετς στο θέατρο, στις ταινίες, στην τηλεόραση όπου διακωμωδούσαν την αμηχανία που προκαλούσε το συγκεκριμένο μάθημα που δεν βρήκε ποτέ χώρο στο αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου.

Αντίθετα η πληροφορική μετά από μερικά χρόνια κατάφερε να τρυπώσει στο πρόγραμμα διδασκαλίας αλλά τρύπωσε ( ταπεινή μου γνώμη) με τον τρόπο που θα τρύπωνε η σεξουαλική αγωγή.

Τρύπωσε δηλαδή με ένα τρόπο που δεν αντιλαμβανόταν την πληροφορική ως ένα εργαλείο εκπαίδευσης αλλά ως ένα αυτόνομο αποστειρωμένο μάθημα χωρίς καμία χρηστική αξία πλην των μαθητών που επιθυμούσαν να σπουδάσουν την επιστήμη της πληροφορικής.

Το να εξηγείς δηλαδή σε μια μαθήτρια τι είναι SCSI ενώ αντίθετα δεν τις εξηγείς πως μπορεί να βρει, να αξιολογήσει, να κατηγοριοποιήσει, πληροφορίες από μια βάση δεδομένων ή από μια μηχανή αναζήτησης έμοιαζε και μοιάζει με το να μάθεις στην ίδια μαθήτρια για τα αφροδίσια νοσήματα αλλά να μην τις λες πως μπορεί να τα αποφύγει.

Το να διδάσκεις το πώς επηρεάζει ο χρονισμός του Universal Serial Bus την ταχύτητα της RAM μοιάζει με το να διδάσκεις σε ένα μαθητή πως να αγοράσει από το φαρμακείο ένα προφυλακτικό αλλά να μην του λες τι διάολο θα το κάνει.

Η πληροφορική ( όχι στις μέρες μας αντιπαθώ τα κλισέ ) εδώ και πολλά χρόνια είναι το εργαλείο που επιταχύνει, διευκολύνει, αναλύει, όλη την σχολική γνώση.

Στην νέα μεταρρύθμιση που εξαγγέλθηκε σήμερα από την υπουργό Παιδείας διαπιστώνει κανείς ότι η πληροφορική δεν έχει την τιμητική της. Και κατά την γνώμη μου με τον τρόπο που διδασκόταν καλώς δεν την έχει.

Θα μου πεις τώρα θα ήθελες να μπει στην θέση της, έτσι για να σου φύγει το απωθημένο, η «Σεξουαλική αγωγή»; Όχι. Αλλά η «ψηφιακή αγωγή» δεν θα με χαλούσε. Η «Διαδικτυακή αγωγή» δεν θα με χαλούσε επίσης.

Το να διδάξεις σε ένα μαθητή ή μαθήτρια τι είναι ο «Εμφωλευμένος κώδικας» ή τι είναι η L2 cash και πως ανακαλεί ο επεξεργαστής τα δεδομένα δεν αφορά ούτε τον μαθητή ούτε την μαθήτρια. Πλην και επιθυμούν να σπουδάσουν σε τριτοβάθμιο επίπεδο αυτή την επιστήμη.

Το να τους διδάξεις όμως πως να προστατεύουν τα προσωπικά τους δεδομένα στο facebook ή σε άλλα κοινωνικά δίκτυα, πως θα αντλήσουν πληροφορίες και πηγές από την wikipedia, πως θα συνεργαστούν για μια online κοινή εργασία, τι είναι η άδειες χρήσης και το περιεχόμενο, πως μπορούν να δημοσιεύσουν το δικό τους και που ( καλά πέρα από το facebook ) είναι σημαντικό.

Με αυτές τις σκέψεις όσο κι αν στεναχωρώ τους φίλους καθηγητές πληροφορικής λέω πως καλώς δεν δίνεται η πρέπουσα έμφαση στο νέο πρόγραμμα στο μάθημά τους.

Λυπάμαι…

Written by SykoFantiS_Bastoyni

SykoFantiS_Bastoyni

Είμαι ο Μανόλης, Λατρεύω την αστρονομία, το κρύο, τη μουσική, και τις παθιασμένες κουβέντες. Είμαι ευαίσθητος, και όχι σαν τα μούτρα σας.

 
  • cghera

    Το κείμενό σου έχει πραγματικά πολύ σωστή βάση κατα τη γνώμη μου. Επειδή έχει τύχει να βοηθήσω (δεν τολμώ να γράψω διδάξω) κάποια παιδιά στο μάθημα της πληροφορικής νιώθω απόλυτα τι εννοείς. Τα βάζουν να μάθουν RAM, bits & bytes, cache, ψευδοκώδικες κλπ. Που ταιριάζουν πιο πολύ σε κάποιον που ενδιαφέρεται να μάθει τα ενδότερα της πληροφορικής. Καταλήγουν μετά τα παιδιά στην αποστήθιση και το παιχνίδι χάνεται. Ή στις μικρότερες τάξεις μαθαίνουν παθητικά πράγματα στον υπολογιστή (ζωγραφική, επεξεργασία κειμένου πριν καλά καλά να μάθουν να γράφουν και να συντάσσουν κείμενο)

    Από την άλλη το μάθημα αυτό έχει ένα μεγάλο πρόβλημα και κατανοώ και τους εκπαιδευτικούς και τους συγγραφείς. Μεχρι να γράψουν κάτι (ακόμα και στο στυλ της ψηφιακής αγωγής) έχουν πεταχτεί άλλα 50 νέα θέματα.

    Μεχρι να μάθει καλά καλά ο καθηγητής και να διδάξει έννοιες όπως τί είναι το google και πως λειτουργεί, νάσου ένα facebook.

    Γράφει για τη δισκέτα ή το CDROM στο βιβλίο και σε 2 χρόνια είναι εξαφανισμένα και γελάνε τα παιδιά.

    Γράφει για σειραϊκούς διαύλους (COM1) και τα παιδιά δεν τους βλέπουν πουθενά.

    Νομίζω οτι το μάθημα της ψηφιακής αγωγής αν υπήρχε θα έπρεπε να διδάσκεται ζωντανά μέρα με τη μέρα και πάνω στους ίδιους τους υπολογιστές χωρίς βιβλία.

    Π.χ. Τα παιδιά σήμερα παίζουν στα δάκτυλα τα κινητά και διδάσκουν τους γονείς τους αλλά δεν πρέπει να γνωρίζουν και τους κινδύνους; (ακτινοβολία, εθισμός σε βιντεοπαιχνίδια, προσωπικά δεδομένα κλπ)

    • Σωστά τα λες προφανώς και δεν χρειάζονται βιβλία συμφωνώ

  • Μήπως εννοείς Front Side Bus αντί για USB;

    😛

    Κοίτα, εμένα η Πληροφορική μου έδωσε τρομερές βάσεις. Κυρίως, μου δίδαξε ότι οι υπολογιστές δεν είναι κάτι μαγικό αλλά μηχανές. Βέβαια κατέληξα H/Y οπότε τι μιλάω.

    Το μάθημα που περιγράφεις το έζησα φέτος στο καινούργιο ΤΕΙ ως "Κοινωνία της Πληροφορίας". Αυτό που είδα είναι ότι ο καθηγητής, όσο καλός και να ήταν, τελικώς ήξερε λιγότερα από το όποιο 17χρονο είχε έστω πιάσει υπολογιστή.

    Να συμπληρώσω λοιπόν κάτι που δεν αναφέρεις αν και είμαι σίγουρος ότι συμφωνείς:

    Αν δεν εκπαιδεύσεις όμως/προσλάβεις κατάλληλους δασκάλους για να διδάξουν το μάθημα, καταλήγεις με αυτό που πήγε να γίνει με την σεξουαλική αγωγή: Να διδάσκει το σεξ ο θρησκευτικός του σχολείου.

  • j0ni

    Ολα πολυ σωστα που λετε. Και ειναι ένα θεμα μεγαλυτερο απο το αν πρεπει ή πως πρεπει να διδάσκετε το συγκεκριμενο μαθημα ή το οποιοδηποτε. Μου θυμιζει ένα αλλο ρητορικο ερωτημα για τα παιδια με σχεση το ανοιχτο λογισμικο, αλλα αυτο δεν εχει σχεση τωρα.

    Αυτο που ηθελα να τονίσω ομως είναι οτι αυτο που έχει σημασία είναι το να δώσεις κίνητρα για μαθηση. Και τροποι να τους κερδίσεις το ενδιαφέρον υπάρχουν και να αφήσεις τους ιδιους να δημιουργήσουν απορίες για περαιτέρο μαθηση. Ενα παράδειγμα θα ήταν ίσως η δημιουργία ενος παιχνιδιου ή η συμμετοχη για ενα σχολικο site.

    Κατα τα αλλα εγω θυμάμαι ενα μαθημα σεξουαλικής αγωγης αλλα ήταν γελιο και αδιαφορο, απο οσα θυμάμαι.

  • Λιτ&

    Ναι, δε μας χρειαζεται Πληροφορικη ως μεμονωμενο μαθημα. Επειδη γραψατε κατι αστεια με το USB κλπ (που τα γραψατε και λαθος) το δειξατε. Τα συμφωνησατε. Ολα καλα.

    Καλυτερα δηλαδη τωρα που θα εχουμε υποχρεωτικα θρησκευτικα στην 1η και 2α Λυκειου και θα μας μαθαινουν παλι και παλι τα θαυματα και τι ειπε ο Ισαακ στα 17 μας, επειδη εχουν περισσευμα Φιλολογους, Ιστορικους, Θρησκευτικους και το να διδασκουν 27 παιδια σε μια ταξη τους ερχεται παμφθηνα.

    Ενα χρονο πριν που ελεγε οτι η Πληροφορικη θα μπει παντου απο Δημοτικο εως Λυκειο με ξεχωριστα μαθηματα, τοτε ολοι κρινατε οτι την χρειαζομαστε και κανατε αστεια για τον αναλφαβητισμο στην Πληροφορικη.

    Διαδραστικοι πινακες, ενα pc ανα μαθητη, η τσαντα μενει στο σχολειο, πληροφορικη παντου, ηλεκτρονικο σχολειο, … εννοουσατε να κανουμε θρησκευτικα ολη μερα?

    Ουστ, γεροι ΠΑΣΟΚοι!

    • Η αλήθεια είναι πως πρέπει να αυξηθούν οι ώρες των νεοελληνικών μπάς και κάποια στιγμή καταλαβαίνουμε και τι ακριβώς διαβάζουμε. Παρόλα αυτά συμφωνώ ουστ γεροι ( που πάει ο τόνος 😉 ΠΑΣΟΚΟΙ

  • Pingback: ποιο σχολείο; | vrypan|net|weblog()

  • banned

    Sykofanti το αρθρο σου ειναι πολύ καλό και προς την σωστή κατεύθυνση, όπως και το Νέο Λύκειο. Το μάθημα καμιά φορά καταντούσε πιο βαρετό κι απ' τα μαθηματικά.

    Επειδή είμαι στο χώρο να σου πω ότι το μάθημα ήταν για ντομάτες, φαντάζομαι σε πολλά σχολεία, ακριβώς επειδή το αντιμετώπιζε το Υπουργείο ως τέτοιο (απτους "γερους ΠΑΣΟΚους" μάλιστα ξεκίνησε όλο αυτό). Δηλαδή,
    1. Πάρα πολλοί διορισμένοι καθηγητές πληροφορικής είναι από άλλες ειδικότητες (μαθηματικοί, φυσικοί μέχρι θεολόγοι) και δεν έχουν ιδέα.
    2…

    • banned

      2. Τα βιβλία της πληροφορικής είναι παλιότερα της 10ετίας (ούτε google δεν υπήρχε τότε!) και εντελώς κακογραμμένα, Σαν τηλεφωνικοί κατάλογοι απαριθμούν μια άχρηστη ορολογία και πλέον παρωχημένη.
      3.Οι σύμβουλοι πληροφορικής είναι όλοι (απ'όσους έχω γνωρίσει) από άλλες ειδικότητες. Δεν έχουν ιδέα.

      Πρόσθεσέ τα αυτά και πες μου τι αποτέλεσμα περιμένεις να πάρεις, στη ρουσφετοελλάδα.

  • banned

    Ωστόσο, η πληροφορική πέρα από μάθημα χρήσης των νέων τεχνολογιών και ψηφιακού αλφαβητισμού όπως το περιγράφεις, πέρα από μέσο έκφρασης των μαθητών σε διάφορα αντικείμενα όπως την θέλει το Νέο Λύκειο, είναι και πολύ χρήσιμη σαν μάθημα αλγοριθμικού τρόπου σκέψης, νομίζω πιο σημαντική κι από τις άλλες πλευρές των μαθηματικών.

    • banned

      Τα μαθηματικά προβλήματα που λύνουν τα παιδιά στο σχολείο, μπορούν πολύ εύκολα να λυθούν από ένα πρόγραμμα ΗΥ, ενώ στην υπόλοιπη ζωή τους θα τους είναι πιθανότατα άχρηστα. Όμως το χρήσιμο θεωρούμε ότι είναι η διαδικασία του τρόπου σκέψης: Απόδειξη, Μέθοδος κλπ. Εξίσου σημαντικό είναι να μπορεί ένας άνθρωπος να δομεί τη σκέψη του αλγοριθμικά, να διαιρεί προβλήματα σε μικρότερα, να αναλύει τη σκέψη του και να συνθέτει αποδοτικά κάτι νέο. Στο τέλος μάλιστα όποιος θέλει θα μπορεί να δημιουργεί και κάτι χειροπιαστό. Από ένα παιχνίδι… μέχρι την επόμενη εφαρμογή που θα αλλάξει τον κόσμο.

  • Pingback: Anonymous()

  • Γ Α.

    "Η πληροφορική ( όχι στις μέρες μας αντιπαθώ τα κλισέ ) εδώ και πολλά χρόνια είναι το εργαλείο που επιταχύνει, διευκολύνει, αναλύει, όλη την σχολική γνώση."
    Η Πληροφορική είναι επιστήμη. Που ένα μέρος της (Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον=ΑΕΠΠ) διδάσκεται στην Γ Λυκείου σαν υποχρεωτικό (εξετάζεται και στις Πανελλήνιες) . Ένα μάθημα που οξύνει την κριτική ικανότητα και τη σκέψη και δεν βασίζεται στην παπαγαλία… http://www.pi-schools.gr/content/index.php?lesson
    Τα άλλα μαθήματα είναι επιλογής και αναφέρονται τόσο στην Επιστήμηόσο και στις Εφαρμογές της Πληροφορικής

  • Γ Α.

    "Στην νέα μεταρρύθμιση που εξαγγέλθηκε σήμερα από την υπουργό Παιδείας διαπιστώνει κανείς ότι η πληροφορική δεν έχει την τιμητική της. Και κατά την γνώμη μου με τον τρόπο που διδασκόταν καλώς δεν την έχει."
    Ευτυχώς κόπηκε μόνο από την Α΄Λυκείου! 🙂 .http://bit.ly/hidOEf

  • Γ Α.

    Θα ήταν παρανοϊκό εκεί που μιλάμε για ψηφιακό σχολείο να βγάζουμε την Πληροφορική από το Λύκειο τόσο σαν επιστήμη όσο και σαν εφαρμογές…
    Στεναχωριέμαι που υπήρχε σχέδιο για να βγει η Πληροφορική από το Λύκειο και να μπουν τα θρησκευτικά ως υποχρεωτικό (που μπήκαν..).
    Όταν μάλιστα έρευνα -δημοσκόπηση της GPO με χρηματοδότη από το ίδιο το Yπουργείο έδειξε ότι το 84,3% της κοινής γνώμης επιθυμεί την Πληροφορική ως……… ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ μάθημα (4η στη κατάταξη μετα απο Ιστορία, Μαθηματικά, Γλώσσα…)

  • Pingback: Φιλανδία – Ελλάδα 10 – 0 | oraelladas.gr()

  • Pingback: Terra Computerata » Η πληροφορική στα σχολεία είναι σαν την πάλαι ποτέ σεξουαλική αγωγή()

  • pliroforikos

    φιλε λες ο,τι να ναι. δεν εχεις ιδεα τι διδασκεται στο σχολειο στο μαθημα της Πληροφορικης και εκθετεις και αποψη. Ακου λοιπον για να μαθαινεις: στο γυμνασιο ο μαθητης μαθαινει ολα τα βασικα που εχουν σχεση με το χειρισμο του η/υ και λιγη θεωρια για τα εσωτερικα μερη του η/υ χωρις πολλες λεπτομερειες. το να μαθει οτι ο η/υ αποτελειται απο σκληρο δισκο, μνημη και μοναδες εισοδου-εξοδου ουτε εξειδικευμενες γνωσεις ειναι, ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΘΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΝ ΤΟ ΜΑΘΕΙ. Τις υπερβολες και τις εξυπναδες του αρθρου σου, τυπου "τι είναι ο «Εμφωλευμένος κώδικας" ή "Το να εξηγείς δηλαδή σε μια μαθήτρια τι είναι SCSI" και τα περι χρονισμου USB μαλλον τα χεις βαλει για να ψαρωσεις τους αδαείς και να εισαι σιγουρος οτι δεν τους τα λεμε ΑΛΛΑ ΤΑ ΡΩΤΑΝΕ ΑΠΟ ΜΟΝΑ ΤΟΥΣ, απλα γιατι ειναι η γενια που μεγαλωσε με το pc και το κινητο στο χερι. H προστασια των προσωπικων δεδομενων στο fb και αλλου ειναι ειδικη ενοτητα και στο γυμνασιο και στο λυκειο, οπως και η χρηση εφαρμογων web2.0 για να εργασιες και κοινα project. Ειναι το μονο μαθημα που μπορει ανετα να εφαρμοστει η διαθεματικοτητα, και να στηριξει και αλλες δρασεις, οπως περιβαλλοντικα προγραμματα, αγωγη υγειας, διασχολικες συνεργασιες κτλ.

    Πριν εκθεσεις λοιπον την κανιβαλιστικη σου αποψη ριξε και ματια για την υλη του μαθηματος που διδασκεται σε γυμνασιο και λυκειο, δες και κανενα blog καθηγητων πληροφορικης (για να μαθεις και συ) και νιωσε

  • Γιώρ

    Ο συλλογισμό σου είναι λάθος και μάλλον δεν ξέρεις τι διδάσκονται στα σχολεία τα παιδιά στην πληροφορική.

    Στα σχολεία τα παιδιά μαθαίνουν εφαρμογές πληροφορικής (κειμενογράφος, λογιστικά φύλλα, διαδίκτυο) και μόνο αυτοί που πηγαίνουν για σπουδές πληροφορικής μαθαίνουν προγραμματισμό, βάσεις δεδομένων, υλικό υπολογιστών (στα ΕΠΑΛ) και άλλα…

    Με αυτά που γράφεις θα μπορούσα να πω τα ίδια και στα μαθηματικά, τι μας μαθαίνουν παραγώγους ολοκληρώματα αφού αυτά χρησιμοποιούνται μόνο στην Φυσική και σε ειδικές εφαρμογές; Άρα δεν θα έπρεπε να διδασκόμαστε Μαθηματικά παρά μόνο τις βασικές πράξεις και τα ποσοστά για να κάνουμε τους λογαριασμούς στα ψώνια μας.

    Μάλλον δεν ξέρεις από πληροφορική, γιατί για να μάθεις κάποιον να εκμαιεύσει πληροφορίες από μια βάση δεδομένων θα πρέπει να μάθει σχεσιακή άλγεβρα, γλώσσα SQL και δομές δεδομένων.

    Εσύ αναφέρεσαι μόνο στην χρήση της Πληροφορικής και όχι στην επιστήμη της Πληροφορικής.

    Τώρα τι τον ενδιαφέρει το L2 cache; Όσο εσύ διαβάζεις για ιπποδύναμη και τι μηχανή έχει ένα αμάξι όταν το αγοράζεις έτσι όταν αγοράσεις ένα υπολογιστή να ξέρεις τι να αγοράζεις και να μην παίρνεις την σαβούρα που σου δίνουν οι πωλητές…

  • Pingback: Finland’s education success | Ars Longa Vita Brevis()

  • Pingback: Finland’s education success/ Η επιτυχία της Φινλανδίας στην εκπαίδευση | Ars Longa Vita Brevis()

  • Pingback: Anonymous()

  • Pingback: Μήπως υπάρχει κάποιο φάρμακο «να τον κάνω λάστιχο», αλλά να μην βγάλω τρίχες στην παλάμη; - Εξομολογήσεις Κανιβάλων by SykoFantiS Bastoyni | Εξομολογή()

  • Pingback: Το ιδανικό σχολείο « Σκέψεις ενός ντροπαλού-Μπλο(γ)κ σκεψογραφίας()

  • Christos Ricudis

    …εγω πάντως, παρότι γενικώς καυχιέμαι οτι κάτι ψιλά σκαμπάζω απο πληροφορική, ακόμα δεν ξέρω πως επηρεάζει ο χρονισμός του Universal Serial Bus την ταχύτητα της RAM…

    • Pistos

      Αν βάλεις RAM σε USB stick?!

  • Menacius

    Καλό θα ήταν να χωρίζεται σε 2 σκέλη το μάθημα πληροφορικής: σε ένα που θα αφορά την διαχείριση της πληροφορίας και σε ένα που θα αφορά τα ενδότερα των ψηφιακών τεχνολογιών.

    Επιμένω πως θα ήταν καλό το να ξέρουν οι μαθητές λεπτομέρειες του πως λειτουργεί ο υπολογιστής, πως επεξεργάζεται την πληροφορία, τι μπορεί να κάνει και τι όχι για να μην πέφτουν θύματα μάρκετινγκ, ψευδών ειδήσεων για ιούς, κλπ. άλλα ο τρόπος που διδάσκεται τώρα, αφήνει αδιάφορο ακόμα και εμένα (τεχνικός η/υ με επαφή 20 ετών με την ψηφιακή τεχνολογία)

    1ον. Είναι απαρχαιωμένα τα βιβλία πληροφορικής. Πάντα βρίσκονται σχεδόν μία δεκαετία πίσω.

    2ον. Οι καθηγητές δεν έχουν ουσιαστική επαφή με το αντικείμενο. Οι περισσότεροι δείχνουν άσχετοι.
    π.χ. Δεν θα ξεχάσω ποτέ μια φάση στο λύκειο το 1999 πού είχαν βάλει την χημικό να μας διδάξει πληροφορική, χωρίς καν να κατέχει το αντικείμενο και μας μάθαινε ότι κατά την διάρκεια της εκτύπωσης έχει κάτι μελάνια στον σκληρό δίσκο που περνάνε στον εκτυπωτή…

    Το μάθημα θα πρέπει να γίνεται από καθηγητές που πραγματικά αγαπούν την ψηφιακή τεχνολογία και δεν θα πρέπει να βασίζεται σε βιβλία, άλλα στην γνώση των ίδιων καθηγητών και -γιατί όχι- την γνώση που υπάρχει στο ίντερνετ.

  • nasos

    Μήπως εννοείς L2 cache και όχι cash;

© Creative Commons License
Εξομολογήσεις Κανιβάλων by SykoFantiS Bastoyni is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License.
Based on a work at http://www.e-cannibals.gr/blog/.
Permissions beyond the scope of this license may be available at http://www.e-cannibals.gr/blog/

wordpress counter
.